Vragen over dit project?
Neem contact op met:

Vet goed!

In het kort

De campagne ‘Verantwoord frituren’ is een initiatief van Koninklijke Horeca Nederland en Voorlichtingsbureau MVO (margarine, vetten en oliën). Het initiatief wordt gesteund door de frituurvetfabrikanten in Nederland door middel van een financiële bijdrage. Maatschappelijke organisaties zoals het Voedingscentrum, de Nederlandse Hartstichting en de Consumentenbond dragen het initiatief een warm hart toe. Albron doet met haar horeca outlets in de vakantieparken van Center Parcs mee aan de campagne.

Samen Duurzaam

Horecaondernemers kunnen zich aanmelden als zij vloeibaar frituurvet gebruiken én de ‘Spelregels voor Verantwoord Frituren’ hanteren. Vloeibaar frituurvet en –olie zijn een stuk gezonder dan vast frituurvet doordat ze veel onverzadigde vetzuren bevatten. Deze vetzuren helpen een normaal cholesterolgehalte te behouden. Naast dit gezondheidseffect voor onze gasten is er nog een voordeel: het gebruikte frituurvet wordt namelijk omgezet in biodiesel! Dat weer gebruikt wordt voor de auto’s die rondrijden op de parken.
Albron doet mee aan deze campagne omdat we de gezondheid van de gast en bescherming van het milieu erg belangrijk vinden. De deelnemende horecagelegenheden zijn te herkennen aan de deursticker of het gevelschildje van ‘Verantwoord Frituren’.

Deel dit project
Print
A la carte vanuit je bed!
Albron al 40 jaar bij het spoor
Duurzaam recyclen
Een dagje zonder vlees
Een heerlijk klimaat
Fit@Heineken
Inkopen met hart en ziel
Je oude computer is nog wat waard
Koffie en Thee met een eerlijk smaakje
Koffie in je tuin!
Lekkere broodjes met een goed gevoel
Melk, een broodje kaas en wifi alstublieft
Too good to waste!
Van stagiair tot medewerker
Voor iedereen gepast werk!

Bezoek onze partners in samen duurzamer